پایان نامه تاثیر تلویزیون بر رفتار کودکان و جوانان

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

دانش یار

لینک دوستان

ردیابی ماشین

حمل هوایی ماینر از چین

لیزر دوچرخه

هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه

جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان benlin و آدرس benlin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

benlin


لوگوی دوستان


بر چسب ها




پایان نامه تاثیر تلویزیون بر رفتار کودکان و جوانان

پنج شنبه 6 شهريور 1393

چکیده :

بسیاری از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون «عصر تکنیک»، «عصر ارتباطات» «دهکده جهانی» و رهبری از راه دور نامیده اند البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضا پیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند.

تا قرن ۲۰، رهبری و ارشاد انسان رویا رو و بر اساس ارتباط بود، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد. به طوری که بین شنونده و گوینده، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که رسانه های گروهی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه در تاریخ بشر پدید آورند، نسلی که با نسل های پیشین بسیار متفاوت است.

لارو سفلدومرتن (Lazerseld & Merton) در تشریح این عقاید متفکران می نویسند:

«وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومندند که می توان از آن در راه خیر و شر با تاثیری شگرف سود برد و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد، امکان استفاده از این وسایل در راه شر بیشتر از خیر آن است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………

 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..

طرح مسئله ………………………………………………………………………………………………….

 اهمیت و فواید موضوع تحقیق………………………………………………………………………..

 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………

 فرهنگ‌پذیری ………………………………………………………………………………………………

 خرده فرهنگ ………………………………………………………………………………………………

 التقاط فرهنگ ……………………………………………………………………………………………..

 التقاط فرهنگی …………………………………………………………………………………………….

تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی ……………………………………………………………………..

 هدف ازتهاجم فرهنگی …………………………………………………………………………………

 اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی ………………………………………………………………..

 جمع‌بندی ……………………………………………………………………………………………………

 تاریخچه تلویزیون ……………………………………………………………………………………….

 تاریخچه تلویزیون در ایران ………………………………………………………………………….

چارچوب نظری ……………………………………………………………………………………………

 چارچوب تئوریکی ……………………………………………………………………………………….

الف – جامعه‌معنوی ……………………………………………………………………………………..

 در این جامعه شاخصهای ارتباطی زیر قابل سنجش است :……………………………….

۱)     اداره اورگانیک ………………………………………………………………………………….

۲)     ارتباطات عمقی ………………………………………………………………………………….

۳)     امتداد تاریخی ……………………………………………………………………………………

۴)     کوچکی جمع و ارتباط تام …………………………………………………………………..

 ب- جامعه صوری …………………………………………………………………………………

۱) وسعت ………………………………………………………………………………………………

۲) اراده اندیشیده…………………………………………………………………………………….

۳) بی‌نامی ………………………………………………………………………………………………

۴) ارتباط سطحی ……………………………………………………………………………………

نظریه دایزمن …………………………………………………………………………………………

نظریه لئوناردو برکویتز …………………………………………………………………………..

نظریه بلسون ………………………………………………………………………………………….

نظریه اجتماعی مابعد نوین ژان بودریلار …………………………………………………..

کلنر در جمع‌بندی این نظریه چنین نتیجه می‌گیرد ………………………………………..

 نظریه بندوراد نظریه شناختی و اجتماعی ………………………………………………….

نظریه دکتر لارنس فریدمن ………………………………………………………………………

فرضیه‌های تحقیق …………………………………………………………………………………..

 فرضیه‌های اصلی ………………………………………………………………………………….

فرضیه‌های فرعی ……………………………………………………………………………………

متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………..

 معرف سازی ………………………………………………………………………………………..

 اوقات فراغت …………………………………………………………………………………………

 خشونت ………………………………………………………………………………………………..

 از خودبیگانگی ………………………………………………………………………………………

 بزهکاری ………………………………………………………………………………………………

 تعریف مفاهیم نظری ………………………………………………………………………………

 طبقه اجتماعی ………………………………………………………………………………………..

اوقات فراغت ………………………………………………………………………………………….

 خشونت ………………………………………………………………………………………………..

 از خودبیگانگی ………………………………………………………………………………………

 بزهکاری ………………………………………………………………………………………………

تاریخ ادبیات …………………………………………………………………………………………..

 مقدمه …………………………………………………………………………………………………..

خشونت در تلویزیون ………………………………………………………………………………

 اثرات تلویزیون بر کودکان و نوجوانان …………………………………………………….

الف – رابطه رشد شناختی کودکان با ادراک برنامه‌های تلویزیون ………………..

 ب – رابطه رشد شناختی کودکان باادراک آگهی‌های تلویزیون ……………………

 ج – تلویزیون و دشواریهای رفتاری ………………………………………………………..

د- تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل کودکان ………………………………………

چ- تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات کودکان ……………………………………………

 ح- چرا کودکان و نوجوان تلویزیون تماشا می‌کنند ……………………………………

 خ- تماشای تلویزیون با هدف یادگیری ……………………………………………………..

 چ- تلویزیون درحکم مصاحب …………………………………………………………………

هـ – تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیت‌ها …………………………………………..

تماشای تلویزیون برای بیداری و تحریک …………………………………………………..

 تماشای تلویزیون برای کسب اطمینان خاطر و آرامش ……………………………….

اثرات منفی و مثبت تلویزیون بر کودکان ونوجوانان در افزایش پرخاشگری ….

 تلویزیون و کودکان مطالعه تجربی تاثیرات تلویزیون بر نوجوانان ……………….

تلویزیون در زندگی جوانان ؟؟ مالتزک ؛ هامبورگ ( ۱۹۵۹) ………………………….

 دلایلی برای بیزاری جستن از تلویزیون ……………………………………………………

تاثیر تلویزیون ازدیدگاه روانشناسی ………………………………………………………….

 برون فکنی ……………………………………………………………………………………………

خانم هیمل وایت ……………………………………………………………………………………..

از دیدگاه جامعه شناسان …………………………………………………………………………

 از دیدگاه اخلاق و اجتماعی …………………………………………………………………….

نقش رسانه‌های جمعی در اجتماع ……………………………………………………………..

نتیجه …………………………………………………………………………………………………….

 نتیجه آخر مطلب ……………………………………………………………………………………

پیشنهادات عبارتند از ………………………………………………………………………………

 مشکلات تحقیق ………………………………………………………………………………………

منبع :

نشریه پژوهش و سنجش ۱۵ و ۱۶

براهتی، محمد تقی و همکاران (۱۳۶۸ مترجمان). زمینه روانشناسی. تألیف: هلیگارد و اتکینسون. تهران : انتشارات رشد .

-   بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۷۷). رابطه بین تماشای تلویزیون و مهارتهای خواند و مطالعه در کودکان. ماهنامه تربیت سال چهاردهم، شماره دوم.

-        یاسایی، مهشید (۱۳۶۸مترجم). رشد و شخصیت کودک. تألیف: ماسن و همکاران. تهران : انتشارات رشد.

پاول هنری ماسن، جروم کیگان، رشد و شخصیت کودک، مهشید یاسایی،۱۳۶۸، نشر مرکز.

حبیبی نیا، امید (۱۳۷۰)، روانشناسی سینمای کودک، نشریه روزانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، شماره ۶و۷٫

کازینو، ژان، قدرت تلویزیون، ترجمه علی اسدی،۱۳۶۴، نشر امیرکبیر.

مجموعه مقالات، کودک و تلویزیون، جلد ۱و۲، ۱۳۷۱، ناشر واحد انتشارات و مطبوعات.

دانلود فایل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دانش یار، ،
:: برچسب‌ها: تأثیر تماشای تلویزیون, تلویزیون بر کیفیت تحصیلی, کیفیت تحصیلی, کیفیت تحصیلی دانش آموزان,

نوشته شده توسط behzad در ساعت 15:31



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید


مطالب پیشین

بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگا
پایان نامه بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان
دانلود پایان نامه بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
پایان نامه بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان
بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر + پرسشنامه
بررسی رابطه بین میزان اضطراب دانش آموزان و نسبت تقلب آنها در مدرسه
پایان نامه بررسی رابطه بین عزت نفس و افکار غیر منطقی در دانش آموزان
دانلود بررسی رابطه بین عزت نفس و افکار غیر منطقی در دانش آموزان دبیرستان دخترانه
بررسی رابطه بین عزت نفس و افکار غیر منطقی در دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهرستان نظرآباد
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان
پایان نامه بررسی رابطه بین سبکهای دلبستگی و اضطراب
پایان نامه بررسی رابطه بین سبکهای دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان
دانلود بررسی رابطه بین سبکهای دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان
دانلود بررسی رابطه بین روش تدریس شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقیت در دانش آموزان
پایان نامه بررسی رابطه بین روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقیت دانش‌اموزان
پایان نامه بررسی رابطه بین روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقیت
دانلود بررسی رابطه بین روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقیت
دانلود پایان نامه بررسی رابطه افسردگی و وزن در بین جوانان
دانلود بررسی رابطه افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی ۳۵ ساله
بررسی رابطه افسردگی و وزن در بین جوانان دختر حدود سنی ۲۵-۱۸ شهرستان ابهر




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by benlin
This Template By Theme-Designer.Com